BENDROS ŽINIOS APIE ĮSTAIGĄ
- Įstaigos pavadinimas – Kauno lopšelis-darželis „Šilinukas“.
- Teisinė forma – Savivaldybės biudžetinė įstaiga.
- Steigėjas: Kauno miesto savivaldybės taryba.
- Įstaigos tipas – lopšelis-darželis.
- Darbo forma dieninė.
- Grupių skaičius –11.
- Pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas.
- Mokymo kalba – lietuvių
- Adresas Pašilės g. 34, Kaunas LT-51358
- +370 37 353132, el. paštas darzelissilinukas34@gmail.com internetinė svetainė www.silinukas.lt
- Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 195093831
Kauno lopšelis-darželis „Šilinukas“ įsteigtas 1998 m.
1998 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. 11, lopšeliui-darželiui suteiktas Kauno lopšelio-darželio „Šilinukas“ pavadinimas.
SAVITUMAS
Lopšelyje-darželyje ugdomi vaikai nuo 5 mėnesių iki 5(6) metų amžiaus.
Įstaigoje veikia 11 grupių: “Pumpurėliai”, “Saulutės”, ”Riešutėliai”, “Žiogeliai”, “Pelėdžiukai”, “Drugeliai”, “Ežiukai”, “Bitutės’, “Boružėlės”, “Zuikučiai”, “Vyturėlis”.
Užtikrinant ugdymo(si) tęstinumą, įgyvendinamas ir priešmokyklinis ugdymas. Nuo 2013 m. lopšelis-darželis pripažintas sveikatą stiprinančia įstaiga. Aktyviai veikiant metodinei grupei „Sveikatukas“ įstaigoje propaguojami sveikos gyvensenos principai ypatingą dėmesį skiriant vaikų fiziniam aktyvumui, grūdinimui(si). Sveikatos ugdymas apima visas amžiaus grupes. Propaguojant olimpizmo idėjas, įstaiga dalyvauja projekte „Olimpinė karta“, respublikinės ikimokyklinių įstaigų darbuotojų asociacijos „Sveikatos želmenėliai“ veikloje, programoje „Vaisių ir daržovių bei pieno vartojimo skatinimas vaikų ugdymo įstaigose“. Vaikai dalyvaudami socialinių įgūdžių programoje „Zipio draugai“ ugdosi bendravimo ir bendradarbiavimo, emocinio atsparumo gebėjimus.
Pilietiškumo ir ekologinio sąmoningumo ugdomasi dirbant pagal tautinės kultūros, ekologijos programas, už kurių įgyvendinimą atsakingos metodinės grupės „Linelis“ ir „Ekologijos takeliu“. STEAM ugdymas, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, ugdo vaikų problemų sprendimo ir kritinio mąstymo gebėjimus, tenkina vaiko smalsumą pažinti jį supantį pasaulį. Geometrines figūras, linijas vaikai pažįsta stebėdami, tyrinėdami ir dailės kūrinius (pvz. P.Keel tapyba).
Reggio Emilia filosofija aplinką, kurioje vaikas ugdosi, įvardija trečiuoju pedagogu. Lopšelyje-darželyje kuriama jauki, fiziškai ir emociškai saugi, kasdieninėse situacijose aktyvinanti vaikų, iš prigimties viskuo besidominčių, norą tyrinėti, pažinti, atrasti įvairias priemonių panaudojimo galimybes, žaismingai kurti, veikti savo tempu ir jiems priimtinais būdais. Praplečiant visapusiško vaikų ugdymo(si) galimybes, ne tik vidaus, bet ir lauko žaliosios aplinkos maksimaliai išnaudojamos vaikų visapusiškam ugdymui(si). Kad aplinka vaikams suteiktų kuo daugiau įdomios informacijos, puoselėjame „Svajonių sodą“, kuriame auga įvairūs krūmai bei medžiai (prie kiekvieno iš jų yra informacinė lentelė su jo pavadinimu). Lauko aikštynas, basakojų takas, meninės raiškos, matematikos, augalų stebėjimo bei tyrinėjimo erdvės, natūrali pieva, vabalų viešbutis ir kt. erdvės sudaro sąlygas vaikams būti aktyviems, judriems, kūrybiškiems, smalsiems, natūraliai pažįstant supantį pasaulį.
Šeimos ir įstaigos bendradarbiavimas sukuria vaikui geriausias ugdymosi galimybes, todėl kviečiame tėvus (globėjus) būti aktyviais vaiko ugdymosi kelionės bendrakeleiviais dalyvaujant įvairiose veiklose (pvz., „Šilinuko“ olimpiadoje, kūrybinėse Advento ir Kaziuko amatų dirbtuvėlėse, Šeimų popietėse, kartu vaidinant su vaikais projekte „Vaidinu Tau“ ir kt.).
Lopšelis-darželis įsikūręs Kauno miesto Gričiupio seniūnijoje – patogioje vietoje vaikams keliauti, sužinoti per patirtį aktyviai veikiant, tyrinėjant, atrandant. Žaliosiose erdvėse (parkuose: Ąžuolyno, Kovo 11-osios, Kalniečių; Girstučio dauboje; A. Mickevičiaus slėnyje) yra puiki galimybė vykdyti projektines pažintines, sportines veiklas, išvykas kartu su šeimonis ir kitų ugdymo įstaigų bendruomenėmis. Išvykos į netoliese įsikūrusį Kauno zoologijos sodą suteikia galimybes praturtinti vaikų ugdymą(si) patirtinėmis veiklomis, plečia jų suvokimą ir ugdo pagarbų santykį su gyvąja gamta. Glaudžiai bendradarbiaujama su Kauno miesto viešosios bibliotekos Girstupio padaliniu, čia rengiamos ugdytinių kūrybinių darbų parodos, puošiama bibliotekos erdvė, vyksta susitikimai, vaikiškų knygelių skaitymo rytmečiai sudarant galimybę plėtotis vaikų estetiniams potyriams, kūrybos džiaugsmo pajautimui, ugdoma meilė knygai. Vaikų išvykoms, ugdomosioms, judrioms veikloms, socialinių įgūdžių stiprinimui, regiono gamtiniam, kultūriniam, istoriniam pažinimui išnaudojama: netoliese esanti Kauno sporto mokykla „Žalgiris“, Girstučio baseinas, Kauno kultūros centro Girstučio padalinys, Kauno bendruomenės centras „Girsta“, Vytauto Didžiojo karo muziejaus technikos ekspozicija, Kryžių kalnelis.
VIZIJA
Lopšelis-darželis „Šilinukas“ – atvira pokyčiams ir naujovėms, palaikanti partneriškus ryšius su šeima ikimokyklinio ugdymo įstaiga, kurioje, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko patirtį, galias, ugdymosi poreikius, vadovaujantis humanistinėmis ir demokratinėmis vertybėmis, padedama kiekvienam vaikui sėkmingai augti ir ugdytis.
MISIJA
Teikti kokybiškas ugdymo(si) paslaugas ikimokyklinio (nuo 5 mėn.) ir priešmokyklinio amžiaus vaikams, išlaikant sveikatą stiprinančios įstaigos statusą, užtikrinant įtraukųjį ugdymą, teikiant reikiamą paramą ir pagalbą vaikams, šeimoms ir mokytojams, diegiant šiuolaikiškus tvarumo principus, kad kiekvienas vaikas galėtų atrasti savo talentus.
VERTYBĖS IR FILOSOFIJA
Lopšelio-darželio „Šilinukas“ veikla grindžiama šiomis vertybėmis ir nuostatomis:
- visuminis ugdymas, ypatingą dėmesį skiriant sveikos gyvensenos nuostatų, pilietiškumo ir ekologinio sąmoningumo stiprinimui;
- lanksti ugdymo(si) aplinka sudarant sąlygas kiekvieno vaiko prigimtinių galių plėtotei, pripažįstant ir gerbiant skirtybes, pasiekimų įvairovę.
- susitelkusi, kartu veikianti šeimos ir lopšelio-darželio bendruomenė, plėtojant bendradarbiavimu, abipuse pagarba, pasitikėjimu, aktyvia, lygiaverte dialogine sąveika grįsta partnerystę.
- mokytojas pagal situaciją lanksčiai keičiantis savo vaidmenis, tampantis vaikų padėjėju, tyrinėtoju, kūrėju, besimokančiu.
- ugdydamiesi savivaldaus ugdymosi/mokymosi gebėjimus, vaikai dalyvauja savo asmenines pažangos ir pasiekimų vertinime.
- Papildomai su vaikais dirba meninio ugdymo mokytojai (muzikos, dailės, judesio).
- Vaikams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikų, pedagoginių, psichologinių, socialinių sunkumų, pagalbą teikia švietimo pagalbos specialistų komanda: logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokinio padėjėjai.
- Vaikų sveikatos priežiūros įstaigoje vykdo visuomenės sveikatos priežiūros specialistas.
- Vaikų maitinimą įstaigoje organizuoja ir prižiūri maitinimo organizavimo specialistas.



